pelaguu.blogspot.com

lauantai 26. heinäkuuta 2014

Viime yönä..

Yötön yö on päättynyt ja aurinko laskee jo meilläkin. Mutta aika pian se alkaa taas nousta, ja yöllä kun aurinko ei näy, on silti vielä aika valoisaa, hämärtää hieman. Eilen oli erittäin otollinen päivä nähdä auringonlasku. Koko päivän paistoi aurinko pilvettömältä taivaalta. Olin jo valmiiksi katsonut tämän päivän sääennusteistä, että silloin on hyvä valvoa aurinkoa. Suunnitelmissa oli kavuta Sallatunturin päälle katsomaan sitä, mutta suunnittelemat muuttuvat lennosta ja jatkoimme matkaa läheisille järville, joista auringonlasku näkyi vähintäänkin yhtä upeasti! 


Noin klo 22:00 Keselmäjärvi
 


 Noin klo 23:00 Onkamojärvi







 Noin klo 01:00 yöllä Onkamojärvi




Kairan laulu - Lasse Hoikka

Lapin maasta nousee tuuli
Riekkuu taivas pilvinen
Minä kuljen, olen vanki

Kukkii sini maillani

On onni ihmisen
tämä luonto pohjoinen
Minä mietin onko onni ikuinen

Täällä kulkien saan olla
poika villin vapaan maan
Saavat toiset raukat kiertää maailmaa

Onnen kerran täältä sain
Tänne tulla tahdon vain
On mulla mielessäni tuulen tupa vain

Kairan laulu täällä soi
Taivaan ranta ilkamoi
Se tenhollaan saa miehen muuttumaan

Vietin täällä yhden kesän
Silloin tein mä oman pesän
ja sain mä suuren onnen saavuttaa..

4 kommenttia:

  1. Onni on pohjoinen luonto ja yötön yö. Tunnelmallisia yökuvia.

    VastaaPoista
  2. Ihania tunnelmia, niin se syksy hiipii pikkuisin askelin. Mitenhän on elokuun lopussa, siellä on valoisampaa kuin täällä, on tarkoitus viettää lomanen Suomulla ja sieltä kierrellä eri paikoissa, ehkä Oulangan kansallispuistoon suuntaamme ja saattaa Sallakin osua reitille:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kyllä se kannattaa poiketa meilläkin. Tervetuloa! On varmasti valoisampaa, mutta kyllä se täälläkin alkaa silloin jo hämärtää kovemmin..

      Poista

Kommenttisi on minulle tärkeä! Kiitän sydämestäni, että kommentoit! ♥ ♥ ♥