pelaguu.blogspot.com

perjantai 21. joulukuuta 2012

21. Sypressin vihreyttä, hyasintin tuoksua.. sitäkö joulu on..

Joulu lähenee ja samalla joulukalenteri loppuaan. Tähän postaukseen olisin halunnut laittaa vielä yhden kattauksen joulukukista ja asetelmista ja joulun tunnelmasta. Mutta ihan en saanut hyasinttiä sellaiseen ruukkuun kuin halusin, mutta ei se mitään. Näinkin on ihan kiva!

Sitä mietin, että miksi kauppoihin tulee joulukukat vasta jouluviikolla? Tai meille ainakin. Ne voisi tulla aikaisemmin niistä voisi nauttia myös aikaisemmin ja pidempään. Hyasintit ovat vielä niin nupulla, että ehtinnevätkö avautumaan jouluksi. Mutta kappas, tänä aamuna ne punersivat jo.

Kerrankin on mukava kokea onnistumisen iloa. Tulin valtavan hyvälle mielelle, kun mielestäni onnistuin. Toki olen tehnyt kaikenlaisia asetelmia, askarteluja, mutta nyt olen tyytyväinen hyvään lopputulokseen, sypressi-asetelman suhteen.

Partyliten Apteekkari-somiste sai uuden käyttötarkoituksen. Alku joulusta tein somisteeseen kävyistä ja valoista asetelman (muistatte aiemmista päivityksestä kuvan siitä). Nyt purin sen ja laitoin siihen alkuviikosta ostamani sypressiruukkuasetelman, pohjan peitoksi käpyjä ja ne valot. Kiva, tykkään!



Tänään 21.12.2012 vietämme myös talvipäivänseisausta, jolloin on vuoden lyhin päivä ja pisin yö. Huomisesta alkaen päivä on jälleen hetken pidempi ja olemme lähempänä kesää ja kevättä. On myös Tuomaan päivä. Miten se sananlasku taas kuuluikaan: "Hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Nuuti pois sen viepi."
Vanhan jouluperinteen mukaisesti joulu alkoi Tuomaanpäivästä 21.12. Tällöin aloitettiin jo hiljentyminen joulua varten, ja kaikki suuremmat työt lopetettiin.

Rauha


Mitä on nää tuoksut mun ympärilläin?
Mitä on tämä hiljaisuus?
Mitä tietävi rauha mun sydämessäin,
tää suuri ja outo ja uus?

Minä kuulen, kuink' kukkaset kasvavat
ja metsässä puhuvat puut.
Minä luulen, nyt kypsyvät unelmat
ja toivot ja tou'ot muut.

Kaikk' on niin hiljaa mun ympärilläin,
kaikk' on niin hellää ja hyvää.
Kukat suuret mun aukeevat sydämessäin
ja tuoksuvat rauhaa syvää.

Eino Leino

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi on minulle tärkeä! Kiitän sydämestäni, että kommentoit! ♥ ♥ ♥